Pages

Friday, August 13, 2010

... داشتن پس فردایی بهتر

با فرشید منافی از چند سال قبل آشنا هستم. از وقتی که توی رادیو جوان برنامه داشت و برای من حکم بهترین مجری رو داشت. الان چند وقته که فرشید برنامه"رادیو پس فردا" رو داره اجرا می کنه.
اوایل خیلی مشتاق بودم صدای فرشید رو از یک رادیوی آزاد بشنوم. مطمئن بودم خیلی حرف واسه گفتن داره.چند قسمت از برنامه هاش رو که گوش کردم دیدم دیگه از اون فرشید سابق خبری نیست....
خیلی انتقاد نسبت به کار جدیدش دارم!امیدوار بودم درد های این جامعه رو مثل همیشه با اون اجرای زیباش بیان کنه.امیدوار بودم خیلی منصفانه و با تیز بینی خاص خودش مسایل رو بیان کنه. اما خوب الان برنا مه ش متفاوت از اون چیزی هست که انتظار داشتم.الان صرفا فرشید منافی داره برنامه ایی رو اجرا می کنه که هدف نداره. فقط 1 ساعت برنامه واسه خنده! همین!
فرشید منافی من خود خیلی ازت انتظار داشتم. این همه سختی کشیدی و غربت رو تحمل کردی فقط واسه همین؟ واسه اینی که فقط 1 ساعت مردم رو بخندونی؟ من فکر می کردم از این رفتن هدف داری، فکر کردم هدفت مردم هستند. اما الان داری اعتقتدات مذهبی همین مردم رو به سخره میگیری! می یای حجاب رو مسخره می کنی.الان صحبت این نیست که حجاب خوبه یا بد، مسئله این هست که به هر حال یه سری مردم توی جامعه ما هستند که به این موضوع اعتقاد دارن.این ها هم وطن های تو هستند، چرا باید اعتقاد اون ها رو دست مایه طنز قرار بدی؟ به نظر خودم یکی از معیار های آزاد بودن اینه که آدم بتونه هر گونه افکار و عقیده ای رو تحمل کنه. این نشونه بلوغ فکری یه جامعه هست که هر کسی بتونه با هر عقیده ای توش زندگی کنه،اونم بدون این که عقیدش مورد تمسخر قرار بگیره. به شدت با مسخره کردن عقاید مذهبی مردم مخالفم. من خودم مسلمون هستم(البته اسلامی که خودم پیدا کردم، نه اونی که توی سطح جامعه هست)ولی دوست بهایی  و مسیحی هم دارم و بدون هیچ گونه مشکلی باهاشون رابطه دارم.شما اگر خیلی مخالف اسلام هستی بیا نقدش کن،زنگ بزن یه موافق و یه مخالف حرفاشون رو بزنن.این جوری هم شما به نقش روشنگرانه ی خودت عمل کردی، هم مردم هم راحت تر می تونند حق رو انتخاب کنند. نه این که بگی آقا هوا گرمه پس این پوشش ها بد!!!!!صحبتت باید از روی عقل و منطق باشه نه احساس. خلاصه از این تریبون که بدست آوردی واسه کمک به هموطنات استفاده کن، واسه نزدیک کردن دل هاشون، نه این که دست بزاری روی عقاید مذهبی که باعث دوری اون ها از هم میشه.

مورد بعدی که راجع به برنامت می خوام بگم موسیقی هایی هست که پخش می کنی. به نظرم باید خیلی از سلیقه ها رو پوشش بدی ولی این مدت غالب اثر هایی که پخش کردی همش رپ بوده.خوب رپ هم باید باشه، اما بهتره به بقیه سبک های موسیقی اهمیت بیشتری بدی.به هر حال به نظرم کارای خیلی با ارزش بیشتری وجود داره که میتونی توی برنامت استفاده کنی.کلا به نظرم حتی اون موسیقی بدون کلامی که توی رادیو جوان استفاده می کردی،با وجود تمام محدودیت هاش خیلی مناسب تر بود.
مطلب بعدی که یه چند بار من رو ناراحت کرده بعضی از صحبت هایی هست توی برنامت میشه.چه جوری بگم،یعنی یه حرف هایی زده شده که اصلا در سطح یه برنامه رادیوی نبوده.درسته اکثر مخاطب برنامت جوونه، اما خوب این دلیل نمیشه همه حرف و صحبتی رو از تریبون اون برنامه بگی. خیلی باید توی انتخاب کلمات و صحبت هات دقت کنی.یه جمعیت دارن برنامه تو رو گوش میدن،نباید یه وقت صحبت خلاف عرف و حرف های به اصطلاح کوچه بازاری اون جا زده بشه. فرشید منافی،از نظر من این تریبون مقدسه! نباید تقدس و حرمت این تریبون رو نادیده بگیریم.
خلاصه امیدوارم دوباره اون برنامه های انتقادی و سازندت رو بشنوم،که هم لبخند رو روی لبمون می یاورد و هم شرایط زندگیمون رو بهمون یاد آوری می کرد.نمی گم اون فرشید منافی رادیو جوان،بلکه منتظر از اون بهترش هستم.


خیلی پر حرفی نمی کنم. حرف آخر:
فرشید منافی خودت رو پیدا کن!



0 نظر:

Post a Comment